• Porysowane JPEGi

    Porysowane JPEGi

    Zeskanować negatyw, zapisać do formatu JPEG, format ten przekonwertować na TXT. Edytując  ten plik tekstowy wprowadzić w nim modyfikacje (coś dopisać, przekopiować, zamienić itp.), spowoduje to zmiany w oryginalnym obrazie. Zrobić cyfrowy negatyw, który następnie przekopiować w technice kalotypii. Tak w skrócie można opisać metodę jaką posługuje się Arseni Khamazin. Zmiany jakie pojawiają się w obrazie podczas manipulacji w pliku tekstowym, autor przyrównuje do uszkodzeń jakie mogą się przydarzyć analogowym negatywom (zadrapania, rysy, kurz). Oryginalny tekst na stronie Arseni Khamzina.

    Czytaj dalej

  • Powrót polaroidów

    Powrót polaroidów

    Wieść, która z pewnością ucieszy użytkowników materiałów marki Polaroid. Wszystko wskazuje na to, że materiały polaroida wrócą do sprzedaży. Reaktywowana jest była fabryka Polaroida w Holandii, na stronie The Impossible Project zegar odlicza sekundy do jej uruchomienia. Więcej do przeczytania w artykule Foto-Pop-Art-Powraca na stronie „Newsweeka ” Na stronie newsweek.com prace kilku artystów korzystających z materiałów polaroida.

    Czytaj dalej

  • Negatyw no-name i skaner

    Rok temu kupiłem całe pudło kolorowych negatywów, które zostały w jednym z marketów po promocji jakiegoś barwidła włosów. Po terminie ważności i z dużą dozą prawdopodobieństwa nie były przechowywane w odpowiednich dla negatywów warunkach. Jednym słowem „ryzyk fizyk”.

    Czytaj dalej

  • Agfa Isoly

    Agfa Isoly to przyjemny i całkiem uniwersalny aparat. Można przy jego pomocy zrobić zdjęcia mieszczące się w kategorii lomografia, jak i prace które z taką stylizacją nie zostaną skojarzone, z racji tego trudno jest mi ten aparat zaliczyć do tej samej kategorii co Holga czy Diana, gdzie wykonane przy ich pomocy zdjęcia wręcz krzyczą o swoim “szlachetnym” pochodzeniu. Isoly jest w tym przypadku bardziej … nijaka, a to akurat jest moim zdaniem zaletą. Producent: Agfa Camera-Werk.Munich, Germany. Rok produkcji: 1960 Format klatki: 4×4 cm Film: 120 Czasy: B, 1/30s, 1/100s Obiektyw: Agfa Agnar 6,3/55 Przysłona: 6,3, 11 Korpus wykonany jest…

    Czytaj dalej

  • Ela i Michał Barteczko – Fotografia Ślubna

    Fotografia ślubna, w dzisiejszych czasach zdominowana przez “cyfrę”, stała się w większości przypadków nośnikiem kiczu, tandety i marnego gustu. Wciąż rosnąca rzesza “profesjonalnych” amatorów kusi klientów hasłami “artystyczna fotografia ślubna”, a nie mogą zaoferować nawet dobrego rzemiosła. Ela i Michał Barteczko na przekór tym faktom potrafią zaoferować artystyczną fotografię ślubną z prawdziwego zdarzenia. Ich prace są pełne pomysłowości, uciekają od utartych schematów. Podchodząc do każdego zlecenia w indywidualny sposób, tworzą niebanalne zdjęcia (obrazy) będące czymś więcej niż dokumentacją, a o to przecież chyba chodzi? 1. Kiedy to się zaczęło i jaki był ten pierwszy raz? Mógł być bolesny, nie mieliśmy…

    Czytaj dalej