Przejdź do treści
Brak wyników
  • Fotografia
  • DTP
  • Projektowanie
  • Inspiracje
pinkpixel
  • Fotografia
  • DTP
  • Projektowanie
  • Inspiracje
pinkpixel

Geomagnetyzm nowego logo Pepsi

  • 01/03/2010
  • Projektowanie

Jakiś czas temu jadąc samochodem słuchałem w radio audycji poświęconej szeroko pojętemu designowi. Komentowano akcję zmiany logo Pepsi, i jak w przypadku wielu zmian opinie na temat nowego wizerunku były podzielone. Od zachwytów nad czystością formy, ascezą designu puszki, po opinie w stylu inżyniera Mamonia „lubię tylko to, co znam” kontestujące zmiany.

pepsi3

Jak zmieniało się logo

pepsi

Pod koniec zeszłego roku PepsiCo zaprezentowało nowe logo koncernu. Kreację nowego znaku zlecono agencji reklamowej Arnell Group, a na „orzeźwienie” logo przeznaczono kilkaset milionów dolarów. Jest to najpoważniejsza zmiana znaku od 1962 roku, kiedy to Pepsi zyskała biało-czerwono-niebieskie kółeczko z falką. Myśląc o nowym pokoleniu ludzi młodych duchem, kreatywnych i wywierających pozytywny wpływ na otoczenie, tchnięto w znak „więcej życia” i teraz jest uśmiechnięty, promieniujący „orzeźwiającą energią”. Całą akcję zmiany logo wspiera również kampania reklamowa „Orzeźwiaj świat”.

(Wydaje się, że za każdym razem kiedy zmieniano design, uzasadnienie było podobne – „nowa generacja”, nowe pokolenie, „orzeźwiona” młodzież w awangardzie nowych czasów.)

Geneza

Natomiast na osobną uwagę (z gatunku gabinetu osobliwości) zasługuje geneza znaku. Wiąże logo bezpośrednio ze wszechświatem, polami magnetycznymi Ziemi i formą będącą w linii prostej wynikiem największych osiągnięć myśli ludzkiej (plik pdf z prezentacją logo).

magneto

Z tego wynika, że zmiana nie może być tylko operacją graficzną uzasadnioną wiedzą projektową, psychofizjologią widzenia i zachowań konsumenckich, która powoduje, że chętniej sięgniemy po dany produkt. Musi być w tym magia i wrażenie, że uczestniczymy w czymś wielkim. Tylko, że o tym pogadali sobie szefowie koncernu z marketingowcami, a konsumenci nie mając o tym zielonego pojęcia, akceptując nowy wizerunek po prostu kupią produkt lub nie. Może zamiast etykiety z nowym logo, powinni dołączyć broszurę z diagramami, wykresami wyjaśniającymi, że linie i krzywizny w znaku to puls Ziemi, interakcja z kosmosem i wyższa matematyka z geometrią wykreślną sprzęgniętą z optyką na czele.

Pisząc to, właśnie oglądam reklamę Coca Coli, gdzie różne „baśniowe” zakręcone stworki z radosnym zapałem produkują orzeźwiający napój. Jest w tej reklamie lekkość, przymrużenie oka i coś, co pozwala poczuć, że po otwarciu napijemy się nie zwykłego gazowanego napoju, lecz zanurzymy w krainie świeżości i orzeźwienia. Ciekawe w jakim kierunku podążą reklamy telewizyjne Pepsi mające taki fizyczno-matematyczny background.

Grafika

Pomijając powyższe i skupiając się na tym co widoczne, nowy design ma za zadanie odciążyć formę. Usunięcie zbędnych „wypełniaczy graficznych”, subtelniejsza typografia w minuskule na jednorodnym tle, zrywająca z dotychczasowym ciężkim boldem (pamiętającym końcowe lata ubiegłego wieku) nadaje nowemu wizerunkowi lekkości, a w dobie internetu i wszechobecnie używanych emotikonek, „uśmieszek” doskonale wpisuje się w ducha czasów. Zakłada się, że ma pozytywnie wpływać na naszą podświadomość. Interesującym zabiegiem jest to, że szerokość uśmiechu będzie różna w zależności od rodzaju napoju, a co za tym idzie, każdy rodzaj Pepsi będzie miał swoje własne logo.

Nasuwa się jeszcze tylko jedno spostrzeżenie. O ile na puszkach logo prezentuje się bardzo przyzwoicie, to na etykietach na butelkach sprawia wręcz ponure wrażenie pomimo „uśmiechu”.

Tuning

Nowe logo Pepsi stało sie szybko „wdzięcznym” tematem i inspiracją do przeróbek

no-pepsi

Ostatnie Wpisy

  • Jak to jest z tymi obrazkami 300 DPI do druku?
  • Bartek Kosowski – Ilustracja
  • Inspiracje #1
  • Inkscape zamiast Ilustratora lub Corela
  • Maciek Rawluk – fotografując trzeba być świadomym
  • styczeń 2023
  • październik 2010
  • sierpień 2010
  • czerwiec 2010
  • maj 2010
  • kwiecień 2010
  • marzec 2010
  • luty 2010
  • styczeń 2010
  • grudzień 2009
  • lipiec 2009

Podobne wpisy

Bartek Kosowski – Ilustracja

  • 25/10/2010

Inkscape zamiast Ilustratora lub Corela

  • 06/08/2010

22 Biennale Plakatu

  • 11/06/2010
  • Fotografia
  • DTP
  • Projektowanie
  • Inspiracje

Copyright © 2023 - pinkpixel

Zarządzaj zgodami plików cookie
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcjonalne Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Zobacz preferencje
{title} {title} {title}